Tuesday, August 31, 2010

Berpuasa d Tapah, beraya di CIQ..sedihnyee

salam ramadan kembali...alhamdulillah hari ni dah 22 ramadan yer.puasa pon masih penuh lagi ni.walaupun banyak gak 'cabarannya' utk beberapa ketika ni.insyaAllah, aku masih boleh bertahan lagi.lemah2 badan tu takde sgt, lemah berpuasa je lah.selera makan pulak kureng sket..kalau nak ikutkan, selera aku ni kuat tau.tp, utk kali ni, tak berapa jalan laa...walaupon aku rindu sgt nak makan masakkan mak, cuma yg terdaya utk aku telan ialah buah2an aje..tu je yg buat aku selera...sedangkan mak masak mcm2..separuh pon takkan dpt habis.

Aku n suami telah merancang berpuasa di Tapah disebabkan tahun ni tak balik raya.Alhamdulillah, dpt juga bercuti selama 4 hari. Berbuka dan shopping dengan family...mmg best.Tp, spt yg aku mention kan tadi...aku gagahkan juga utk bergerak...mujo tak pitam.Mana tak nya,siang tengahari kami berpanas kat GM Ipoh, keadaan kereta yg sesak, umat manusia yg berkoyan2..adoi, sesak napas aku nak cuci mata.Tp, dptlah grab wallet n telekung.jadi la, dr kempunan satu menda tak dpt.Mak pulak, elok je..mujo mak takde apa2.Abah tak ikut, sbb abah semput.Yg pergi, aku n suami,has,ya, zati, mak n keluarga Ajun. The day before, kami sempat berbuka puasa kat rumah Opah.Tak ramai yg ada,aku agak Mak Uda ada..tp, dah balik awal.yang ada makndak aje..yg lain korge aku.Habis la udang 4 kilo, dengan otak2 yg kami bw dr sini.Setel...

Yg lain2 dok bincang psl kenduri kawen has.Persiapan majlis dia so far dah 80%.Tinggal nak support skit2 je.

Hari ni, aku berbuka sorg2 je la.Suami kena meeting kat KL smpai Jumaat...pasrahnye aku.Dah le keadaan aku mcm ni.InsyaAllah, takde apa2...
Ok...nnt update lain

No comments:

Post a Comment