Thursday, September 16, 2010

Selamat Hari Raya 2010

Selamat hari raya

Raya tahun ni sepatutnya di rumah mertua aku kat Mersing.Tp, disbbkan turn suami keje...maka kami beraya je la kat CIQ.Best ke dak beraya tanpa ada korge, sedara mara???sj je nak try test..kuat tak perasaan ni menghadapinye?Hahaha...meraung aku ptg raya semasa buat call ke Sungkai.Menangis sampai terkata2.Hanya dpt sebut.."Mak...anin mintak maap...blur..blur..blur.."tak leh nak ckp apa dah...tersekat2 nahan tangis.Hahah.Nasib baik Mak cool je dan dia paham keadaan kami, and sbb tak balik.Bukannya kami enjoy pon kat sini.Sebabkan hubby keje...bukan kami bersuke2 nak raya sendiri kat sini (hanya makluman pada yg tak mengerti).

Alhamdulillah...tahun ni, aku berjaya 'ponteng' 2 hari puasa.Sebabkan terlampau kepenatan, dan lesu...even aku berbuka pon aku tak lalu nak telan mknn.Macam tak percaya je apa yang aku tempuh ni.4 hari sebelum hari raya, aku dah p Klinik Desa Tiram Duku, utk buat penesahan kehamilan dan buka buku.Kami main redah je..sbb tak tahu pon bila masa untuk ibu2 mengandung.Dan secara kebetulan lah..mmg hari tu hari ibu2 mengandung.Dan bernasib baik juga la, sbb tak ramai.Aku tak sangka plak cpt betul dah boleh buka buku.Ingatkan tunngu 13 weeks baru boleh.Rupe2 aku di kalangan yg berisiko sbb aku overweight.Sbb tu, nurse buat appoinmnt selepas hari ni(22/09).Aku tak tahu pertemuan tu camne.tak reti lagi.hahah.Owh..EDD aku 20/4/2011...sama mcm birthday Mama!Ehe...tu baru expecting je kan.OK...lepas selesai check up dengan bidan...aku n hubby decide nak shopping sket.Maka...aku MC utk hari ke dua selepas smlmnya aku amik half day.
Esok plak...again,shopping, khamis pon shopping...hahahah!tu je le keje kami.Bukan beli apa sgt..saja nak cuci mata.

Raya...erm...apa yg boleh dikongsi?Takde apa la kot.Aku gagahkan jugak masak rendang ayam, masak daging hitam dengan nasi impit.Tu je yg terlarat.Selebihnya, aku baring je.Mmg tak larat.Nak makan langsung lah.Suami plak, lepas balik solat raya...dia masuk keje.Tinggal lah aku dengan TV aku..hahah!Melayan TV sampai nak muntah.Suami ajak p beraya pon tak larat.So, terpaksa la tangguh smpai aku OK.Smpai skang ni, aku gagahkan jugak nak beraya.Sempat dah ler beraya ke sana sini, tapi, kena slow2...makan pon kena tgk2 jugak.Bukan sebarang aku buleh bedal.Semalam paling best.Beraya rumah kak fara...selera jugak aku mkn spegeti n mee kari.Walaupun tak banyak....tp, aku rasa tu dah ckup banyak utk aku.

Sedikit cerita psl kandungan aku:
1. Badan lemah2 ikut masa..terlampau lesu terutamanya belah ptg.
2. Makan kena memilih, nasi kureng sket nak telan
3. Loya dah main berkurang, tp selera still takde.
4. Pening pon takde smpai tahap kritikal...nangis2 manja sll la.haha!
5. Perut..takde perubahan lagi.
6. Malas nak kemas rumah.
7. Tengah malam mesti terbangun sbb terlampau lapar.
8. Kerap kencing.Ni yg paling aku takot...nak kena bgtau doktor jugak ni
9. Manja sgt..manja lah.hahha!
10. Sayur bayam n ikan masin gelama pembuka selera aku!!!!

Tu je update...

2 comments:

  1. Itu la hakikatnya bila bkahwin dgn org gomen ( bidang pguatkuasa undang2/pasukan kselamatan ) mmerlukan sdikit pgorbanan demi suami yg tpaksa btugas pd hari raya .. terima kasih syg kerna mmahami kerjaya abg .. pada hakikatnya abg sedey bila lihat syg mnanggis smasa kol mak&abah tmbh dgn keadaan syg pregnant btmbh2 lg sayu hati abg .. walaupon syg dlm keadaan x larat still gagahkan diri myediakan juadah hari raya tuk abg .. terima kasih abg ucapkan d atas pgorbanan syg tuk abg dan insyallah abg akan mjaga diri dan kandungan syg sbaik mungkin dr awal khamilan hingga selamat bsalin kelak .. dan tahun depan jika panjang umo kita akan braya dgn org baru dkampung .. yg penting skrang ni syg jaga diri dan kandungan bbaik .. abg sedar bkn stiap masa abg b'ada dsisi syg mmandangkan kerja abg x mnentu masa tp abg cuba buat yg tbaik tu syg dan anak kita .

    ReplyDelete
  2. syukur alhamdulillah .. first pmeriksaan khamilan anim .. anim & kandunganya sihat .. yer la maklum lah pengalaman pertama buat kami bdua .. 07.10.2010 pmeriksaan ke 2 .. yg ni lama sket sbb byk test katanya .. x per la janji anim & kandungannya sihat hendaknya .. ptg tu nnt .. kami akan blk ke tapah .. hehehehehe .. mmg x sabar nk bcuti .

    ReplyDelete