Sunday, June 6, 2010

Jadi org dapo

Smlm malam baru teman balik dr Mersing.Menghadiri kawen Aju.Rumusannye skang adalah, aku tersgt penat dengan kerja2 kawen ni.Kawen aku pon tak penat mcm ni. Dan dengan pertama kalinye aku kena masak untuk hidang pengantin, dan makan kenduri. Wah...sgt bagus kan.Buat pertama kalinye aku diberikan penghormatan(penghormatan ke saja nak dera aku?waaaa).

Untuk hidangan pengantin, aku dan Ucu sediakan kerapu sweet sour, dgg salai black paper, hati masak kicap. Sebelum itu, nenek dan anjang minta aku sediakan ayam masak rendang kicap.Diorg ckp, sedap sgt masa makan kenduri tunang aku dulu.So, aku kena recall balik apa bahan2 nak kena letak.At last, aku ngaku je la depan nenek, aku mmg tak ingat dan tak penah buat. Mujo nenek tak kesah, dia ckp, belasah je la...asalkan sedap. Aku nekad je masak.Lantak p la..mujo berjaya.ihik.

Sepanjang majlis rewang, kenduri, aku, muni adam dan mus hanya menjadi org dapo aje.takde masa nak melawa, takde masa nak bergambo ngan pengantin.penat jgn cerita la.maklum la, korge belah suami aku ni kecik.nak tak nak, pusing punya pusing pon, akhirnye kami jugak kena handle.takpa...masa aku kawen pon deme jugak menolong.so ada give n take.

Dan hari ni, sakit2 badan mula melanda...waaa...abang..lekeh le balik.

No comments:

Post a Comment