Saturday, February 20, 2010

Makanan sepanjang minggu

ngee..saja2 nak letak gambo dulu, b4 naip resepinye.maleh pulok nak letak resepi sebab terasa ngantok dan panas dok depan komputer ni.maklum la, perot dah kenyang,mata pon mcm nak terkatup aje.

erm...perot ni kepingin bebeno nak makan rojak mamak dengan popia basah. Sebab nak makan rojak punya pasal, aku gigih sms suami ingatkan dia utk bfast kat kedai mamak pagi ni.harap2 ada la rojak, rupanya hampa, tengahari nnt baru ada. tapa..tapa..aku order itely(ntah betoi ejaannya).makan 3 keping, kenyang amat. sgt sdp..lama bebeno tak makan. utk popia basah lak, aku usehe ni nak cari resepi ni. bila pk2 balik, aku rindukan POPIA MAK!!! sambal mak mmg sedap in the world.abg pon kalau balik tapah, kompom belasah popia aje. actually, aku dah penah try resepi popia mak. smbal je tak jadi sket. mungkin aku kena ejas2 sket resepi mak dengan resepi yang aku collect ni. asalnye, dok teringin sgt ni pasai aku tgk citer kat astro prima ni la...tajuk nye "Anak mamak, menantu mami'..ha,camtu la tajuknye. terus terliur smpai la nii...(btw, citer best sgt tau!!!)

Ok, resepi dah kumpul, tinggal nak cr bahan2 je ptg kang.abg koje malam, so, takde hal lah nak sopin.

utk tatapan sementara, aku letakkan koleksi resepi seminggu.resepi nnt lah.huhu


Nasi goreng cina


Cekodok Labu


Nasi Ayam


Tart Telur

No comments:

Post a Comment