Monday, October 5, 2009

Goyang Gempa - 30 Sept 09

Kalau nak dikira, harini genap 5 hari kejadian gempa yg berlaku kat Padang, Indo. Dan ketika disana mengalami gempa yg dahsyat, disini (CIQ, Tanjung Kupang) turut rasa efeknye. Al-Kisahnya, hari tu, aktiviti aku penuh gile2, dan menjaga si budak kecik Adam.Penat tak terhingga.Maklum la, budak tu beby lagi.Mcm2 ragam lah! Minit2 kejadian, mujur Adam dah balik ngan Mama dia.lebih kurang jam 6.15pm.Aku berkejar ke jamban nak terkucil langsung utk solat asar.Sedang sedap layan...terasa pening2, badan terhoyong hayang.sah!gempa somewhere ni!!!lebih dari 3 kali terasa goyang yg kuat.sehingga nak bergerak pon tak boleh.air mata dah bertakung, takot beb...laki mak takde pulak!Terus call abg, n dia suruh turun.Ya Allah, masa tu, Dia sj yang tahu, berdebarnya hati.Apa2 akan terjadi kan.Aku pon slow2 trun, amik apa yg perlu aje.Alhamdulillah, setengah jam pastu, baru konfident nak naik.org2 kat sini pon ada yg relax aje.takpe la....aku ni risau...baru nak merasa hidup! Dengan kejadian gempa yg ntah berapa kali ni, rasa tak selamat nak duduk dibangunan tinggi.Mcam kami yg berada ditingkat 15 ni, ntah sempat tak menyelamatkan diri.Retak2 kecil dah ada sana sini.Mohon dijauhkan dari bencana dan bala...Ya Allah, Ampunkan aku!

No comments:

Post a Comment