Thursday, October 1, 2009

Pertama Kali



Assalamualaikum,

Ini yang pertama kali blogging.Macam macam nak difikirkan apa yang perlu diisi dlm blog ni.Nana (x-housemate) pernah mencadangkannya beberapa bulan yang lepas.Mungkin disebabkan sibuk dengan kehidupan baru, berpuasa dan berhari raya, peluang untuk blogging terbatas sedikit, bercampur dengan malas dan malas.aiseyyyy...

Beberapa bulan ni, aktiviti harian tak banyak sangat.So, masak2 adalah aktiviti yang boleh aku buat.Pagi, petang dan malam.Kadang2 tengah malam pon masak.Maklum la, suamiku kerja shift.Menunggu dia balik, pasti aku sediakan sedikit juadah untuk alas perut.

Beberapa resepi yang pernah dicuba kenyakkannye, diambil dr internet dan resepi dari air tangan Makcik Ana yakni mak kesayangan aku.Mak ajelah tempat aku korek rahsia mskkannya.Maklum la, dari air tangan mak la, aku ni membesar seperti juara.ekekek.

Sebenarnya masak memasak ni, amatlah seronok.puas.terutama bila dihidangkan kepada orang tersayang.segala komplen, komen...tak kesah, asalkan ada feedback dr mereka yg merasa.Kebetulan puasa lepas, suami rajin menjemput rakan2nya utk berbuka bersama.Maka, aku dirumah kena kerah otak, tenaga memikiokan apa resepi yg sesuai.dan yang pasti belum pernah dicuba.Alhamdulillah, ada yg menjadi, dan ada yg tak.Takpe la, tak kesah...asalkan mencuba.

(psst; aku bukan penulis yang baik...tapi bolehlah)

Caiyok2 utk aktiviti seterusnya...ermmm....mcm nak makan BINGKA LABU laa...

No comments:

Post a Comment