Saturday, January 16, 2010

Resepi yang tak JADI

Tiba-tiba hari ni, aku terimbas seketika moment2 sms memasak. Ada yang menjadi dengan jayanya, mabeles kata nenek aku, ada yang lingkup masuk smpah dan ada sume aku perabihkan sbb syg sgt mknn dibuang saja mcm tu je.
Disini, aku nak kongsikan beberapa resepi yang tak jadi pernah aku buat. Walaupun sekarang ni ada juga resepi yg tak pernah jadi. Takpela, kita masih dalam proses belajar sekarang ni. Kesilapan itu adalah pengalaman.

Malu sebenarnya bila resepi yang tak jadi, tambahan bila nak hidangkan pada suami. Nasib baik suami jenis yang boleh tolerate, dan tak pernah nak down kan aku.Malah dia akan bg galakkan dan suggest apa yang kurang dan apa yang terlebih.

Antara resepi yang tak jadi adalah : Apam, Kek Marble, Puding Caramel, Puding kek karamel, Kek Coklat, Apam Gula Hangus, Biskut Makmur, Krim Puff Kastard, Mee Goreng (waaa...kenapa masih tak reti2 lagi???)...dan banyak lagi.
Frust jugak kalau apa yang kita buat tak jadi,tapi bila dtg semangat nak buat, aku teruskan usaha itu. Alhamdulillah, hasilnye lebih elok daripada sebelum ini.

Kelako pon ada, bila terkenang kenang balik masa membikin resepi2 ni.Alih2 ada yg dibuang macam tu je, berkulat, tak pon, masuk semua dalam perut aku (ni kes, sedih sgt la..hahahha)

Cek it out ler::

Sebahagian drpd resepi yang pernah aku buat

No comments:

Post a Comment